JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden JEGERNES JAKTFORUM
DISKUSJONSFORUM

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lever-action i norske skoger til jakt og ettersøk

Start Nytt Tema   Svar på Tema    JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden -> Jaktrifler
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Magnusmd
22 LR
22 LR

Ble Medlem: 17 Des 2009

InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 12:46 pm    Tittel: Lever-action i norske skoger til jakt og ettersøk Svar med Sitat

Exclamation Jeg lurer på om noen har erfaringer med lever-action rifler?
De kommer i varierende kalibre, men brukes vel hovedsakelig til rådyrjakt. Nå har Hornady Leverevolution-kulene utvidet mulighetene og disse kulene har faktisk nok energi på 100 meter til å kvalifiseres til elgjakt.
Jeg eier rifler i både 223 og 308, men ser nå på Marlins helt nye lever-action rifle; 1895 SBL i kaliber 45-70
http://www.shootingtimes.com/longgun_reviews/ST_model1895SBL_200903/index.html

Kunne vært en fantastisk ettersøksrifle, med mulighet for jakt på alt fra rådyr til elg. Selv om sikkert avstanden ikke bør overstige 150 meter.
Har noen erfaringer med lever-action i kaliber 45-70?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
.300SAV
6,5 x 55
6,5 x 55

Ble Medlem: 19 Feb 2006

InnleggSkrevet: Lør Jan 02, 2010 12:05 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har en i .300SAV, og den er kjekk den Smile , Det er en Savage mod.99, og den er ihvertfall rask å skyte med om man trener på det.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden -> Jaktrifler Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support