JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden JEGERNES JAKTFORUM
DISKUSJONSFORUM

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Salongrifle til trening og jakt

Start Nytt Tema   Svar på Tema    JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden -> Diverse Jaktvåpen
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
edvard
22 LR
22 LR

Ble Medlem: 10 Feb 2008

InnleggSkrevet: Tor Mai 15, 2008 4:57 pm    Tittel: Salongrifle til trening og jakt Svar med Sitat

Jeg er på utskikk etter ei salongrifle med god presisjon for trening og jakt. lurer på om det er noen som har noen forslag til meg.
Very Happy
Krav
syntetisk stokk
god presisjon
.35Whelen
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 12 Apr 2005

InnleggSkrevet: Man Mai 19, 2008 8:32 pm    Tittel: Re: Salongrifle til trening og jakt Svar med Sitat

edvard skrev:
Jeg er på utskikk etter ei salongrifle med god presisjon for trening og jakt. lurer på om det er noen som har noen forslag til meg.
Very Happy
Krav
syntetisk stokk
god presisjon

CZ har/hadde en modell med disse kravene du setter. Om den finnes ennå er jeg usikker på.

Personlig ville jeg heller vurdert vekk syntetisk stokk og sett på CZ Varmint, CZ American, Sako Quad eller event. en brukt Sako Finnfire (har en slik selv)

Ser Savage har en fin modell. Hvordan disse stiller seg presisjonsmessig er jeg veldig usikker på, men bolt og tykt løp bør jo borge for gode muligheter til god presisjon.
http://www.jaktdepotet.no/webshop/default.asp?sub=pd&id=176&kid=29&uid=142
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Keith
375 H&H
375 H&H

Ble Medlem: 04 Apr 2008

InnleggSkrevet: Fre Jul 18, 2008 2:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg villke ha hørt med Sako og fått dem til å levere en Quad II:

Ett 22 løp, og ett 9mm Para, ett 7,65 Auto og ett 40 S&W.

Det er salong til både trening og jakt..... lett å finne ammo, i forhold til de noe spesielle løpene Quad'en nå leveres med, tilsvarende balistikk som 22 LR mht max rekkeveidde, tilsvarende 22 LR MHT lyddemper og bedre terminalbalistikk IFT .22 LR pga tyngre kuler, tilsvarende kulebane som 22 LR, gjør det like lett/vanskelig å skyte på hold som 22 LR....

Kort og godt noe i nærheten av den perfekte småviltrifla!
viken
22 LR
22 LR

Ble Medlem: 09 Okt 2008

InnleggSkrevet: Man Des 08, 2008 8:29 pm    Tittel: salongrifle Svar med Sitat

hei eg villa kjøpt den nye Sako Quad salongrifle den har 4 løp og er god presisjon

eg skal kjøpe den no etter nyttor
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
viken
22 LR
22 LR

Ble Medlem: 09 Okt 2008

InnleggSkrevet: Man Des 08, 2008 8:32 pm    Tittel: her er skjukelig SalongRifle Svar med Sitat

Kort sagt er det en finkalibret rifle med utskiftbare løp for fire forskjellige randtenningspatroner. Her kan du drive mengdetrening med løpet i .22 Long Rifle, og bytte løp til .22 magnum for jakt på rype eller hare. Er du ute etter å felle skadedyr, eller skal på revepost, kan du sette i et løp i det nye "hissigkaliberet" .17 HMR. Det siste av de fire er lilleputtpatronen .17 Mach 2. De to sistnevnte er i praksis patroner med .17 kalibret kule (4,3 mm) plassert i hylsene til .22 magnum og .22 Long Rifle.
Som på modulrifler i storviltkalibre er treffpunkt uforandret om løpet løsnes og festes igjen, men de ulike løpene har selvfølgelig individuelle treffpunkt.
Den amerikanske optikkprodusenten Burris lager et eget kikkertsikte med fire innstillinger i side og høyde. Disse er fargekodet, slik som løpene for hvert kaliber, slik at du enkelt stiller tilbake til riktig treffpunkt etter kaliberbytte. Very Happy Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
TheOneOfTheKind
22 LR
22 LR

Ble Medlem: 14 Nov 2008

InnleggSkrevet: Søn Jan 04, 2009 9:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

jeg kjøpte standar modellen til CZ i 22lr.

den virker veldig fint! bra kvalitet og presisjon Very Happy

Cz std. mountmaster kikkert

Slavia 630 mountmaster kikkert

PSE compound
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    JEGERNES JAKTFORUM Forum Hovedsiden -> Diverse Jaktvåpen Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

phpBB.no - Norsk phpBB support